Nieuws uit de bubbel

LeVinck Cao en Bestuur is de laatste maanden in de persoon van Leon Vincken meer actief op LinkedIn. Reden? De vluchtigheid van het moment gebruiken voor verbinding en vertrouwen. Zien en gezien worden. Wat en hoe beweegt het in je netwerk, ook al is dat je eigen bubbel. Het is ook een bubbel die af en toe weer een andere bubbel raakt en anderen naar je verbindt.

Opmerkelijke zaken flitsen langs, onzin, advertenties, maar ook diepgang en opinies. Het is net een krant. Ja en zelfs die vind je er terug. Al is het maar dat ik het achtergrondverhaal voor onze bijdrage in het Financieel Dagblad deel. In je bubbel kun je snel doelgericht aandacht voor iets vragen, met en zonder succes. Zo is de ene keer iets over pensioen gelijk raak, door nieuwsgierigheid te wekken met een zeilboot. De andere keer tref je het met een succes in het veiligheidsdomein. Zolang je maar beeld hebt en die milliseconden van aandacht weet te vangen die dan weer wordt verspreid.

Zou dat dan de toch de simpele uitleg zijn waarom de oneliners en #fakenews het zo goed doen? Prikkelen die toch meer ons gezonde op miliseconden reagerend vluchtige verstand? Zijn onze hersenen al zo vertrouwd met die giga bubbels informatiestromen en kiezen bewust dat wat goed voor ze voelt? Onze hersenen die ervoor zorgdragen dat we er bij blijven horen. Dat past bij het bewuste onbewuste, de theorie dat we reeds gekozen hebben voordat we kiezen en bij hetgeen is verwoord door Rutger Bregman in: De meest mensen deugen. 

Nieuws, bubbels, LinkedIn, deze site, een milliseconde is lang geleden verstreken. Jouw hersenen waren je voor, die melden jou: lees maar en neem LeVinck Cao en Bestuur in je bubbel mee. Dat is vertrouwd en past bij je. Daar kun je zaken mee doen. 

Ga naar LinkedIn posts Leon Vincken voor die vertrouwde milliseconde actualiteit.